Μelitzazz 2013

Aπό πέρσυ που πήγα σε αυτό το φεστιβάλ με την Ισαβέλα Γαλαίου, το ερωτεύτηκα!
Μα τι καταπληκτικός τόπος αυτό το Λεωνίδιο! Και το φεστιβάλ μοναδικό, ποιο άλλο στην Ελλάδα συνδυάζει το φαγητό με την καλή μουσική? Φέτος οι Radio España είχαν την τιμή και τη χαρά να συμμετέχουν στο melitzazz! Μας ζητήθηκε να διασκεύασουμε έναν παραδοσιακό τσακώνικο χορό σε flamenco, πράγμα που κάναμε με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό.

Την Παρασκεύη 5/7 λοιπόν ξεκινήσαμε όλοι μαζί από την Αθήνα για να πάμε στο Λεωνίδιο.
Μέσα 3,5 ώρες είχαμε κιόλας φτάσει εκεί, κάτω από τον επιβλητικό κόκκινο βράχο που δεσπόζει στο Λεωνίδιο. Αφήσαμε τα πράγματά μας στο ξενοδοχείο “Ιθάκη” και ετοιμαστήκαμε για μια γρήγορη βουτιά στην Πλάκα! Πολύ γρήγορη όμως γιατί στις 20.00 έπρεπε να είμαστε στη σκηνή για sound check. Στην πλατεία Μερικάκη όπου εμφανιζόμασταν βρήκα και το περίπτερο της Ισπανίας με τους ανθρώπους του abanico! Φέτος το φεστιβάλ έκανε ακόμα ένα βήμα, σε όλη την πόλη, υπήρχαν περίπτερα από διάφορες χώρες τις Μεσογείου.

Βιβλία, τοπικά προϊόντα και πληροφορίες μπορούσες να τα βρεις όλα σε κάθε περίπτερο. Στο Ισπανικό ειδικά και άφθονη sangria, φτιαγμένη από τα χέρια της Marga Barros από το Cadiz και των βοηθών της! Η ομάδα του abanico είχε επίσης μαγειρέψει καταπληκτικά πράγματα όπου θα τα σέρβιρε μια όμορφη ταβέρνα ακριβώς δίπλα από τη σκηνή στην οποία θα παίζαμε στις 23.00. Το live πήγε καλά, ο κόσμος πολύς, συμμετείχε, χόρευε, τραγούδαγε και έδειχνε να περνάει καλά. Το άνοιγμα του δεύτερου μέρους της συναυλίας μας επεφύλασσε την έκπληξη για το κοινό. Την flamenco διασκευή του τσακώνικου χορού.

Για μερικές μόνο στιγμές η Ελένη (τσακώνισα) και η Δήμητρα (flamenco) συνυπήρξαν, μας έκλεψαν την καρδιά και μας συγκίνησαν. Έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και νομίζω πως ήταν η πιο ανθρώπινη στιγμή του φεστιβάλ. Ήταν η στιγμή που καταλαβαίνεις πως δεν υπάρχουν, δεν πρέπει να υπάρχουν διαφορές στους ανθρώπους και πως οι πολιτισμοί μπορούν να συνυπάρξουν. Τελειώνοντας λοιπόν, μας ζητήθηκε να πούμε άλλη μια φορά το ‘Sultanas de mercaillo” των Ojos de brujo. Χαμός! Και έφτασε η στιγμή που περίμενα τόσες μέρες! Η tortilla, η paella και μια μπύρα! Έκλεισε όμορφα η μέρα!

Το Σάββατο πήγαμε στα Πούληθρα για μπάνιο (άλλο πανέμορφο μέρος) και το βράδυ ξεχυθήκαμε στις πλατείες του Λεωνιδίου! Είδαμε στις 21.00 το συκρότημα του Solis Barki και τους Arawa. Περίεργα όργανα συνθέτουν ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα. Mπεριμπάο, ντιτζεριντού, σφυρίχτρες αλλά και ιδιόφωνα σαν τη στάμνα, τα κουδούνια, τα σείστρα, τα κρόταλα. Ήχοι ορμητικοί, δραματικοί…. Αλλά στο διάλειμα έπρεπε να φύγουμε για άλλη πλατεία! Να ακούσουμε αγαπημένες μουσικές από τους Al Mahaba και να θαυμάσουμε τον χορό της Aisha! Πόσο κοντά μας είναι αυτά τα ακούσματα. Και η Aisha στο τέλος κατέβηκε από τη σκηνή, άφησε το αιθέριο πέπλο της και ξεσήκωσε τους πάντες στην πλατεία! Και στο τέλος ξανακούμε την αραβική διασκευή του τσακώνικου που ήταν εξαιρετικά δουλεμένη και με πολλή φαντασία! Ενθουσιάστηκα. Αμέσως μετά το τέλος, τρέξαμε στον παραποτάμιο, στα ΚΤΕΛ να ακούσουμε Sugahspank την “Ελληνίδα με φωνή μαύρης”! Πράγματι! Δεν έχω ξανακούσει τέτοια φωνή εδώ από Ελληνίδα! Έπαθα πλάκα! Gospel, Jazz, Swing ανακατεμένα και στο τέλος η δική τους version για το τσακώνικο! Έκρηξηηη!

Έτσι τέλειωσε για εμένα το melitzazz 2013…
Το χάρηκα φέτος. Το έζησα λίγο παραπάνω, ήμουν με ανθρώπους αγαπημένους, συνάντησα κι άλλους εκεί. Πέρασα όμορφα, ο κόσμος ήταν ζεστός, χαμογελούσε, ήταν εκεί για να απολαύσει τη στιγμή, να χαρεί, χωρίς φτιασιδώματα και ματαιοδοξίες… Άσε το φανταστικό φαγητό! Η μελιτζάνα στις δόξες της! Μέχρι και σε παγωτό τη βρήκαμε!

Ξέχασα να πω πως παράλληλα με τα μουσικά έγιναν και δυο σεμινάρια χορού!
Το ένα με flamenco με την Τζέσικα Καϊμπαλή και το άλλο με belly dance από την Aisha!
Την άλλη μέρα πριν αναχωρήσουμε, επισκεφτήκαμε το μοναστήρι της Παναγίας Έλωνος. Σου κόβει την ανάσα έτσι που είναι σφηνωμένο στα βράχια!

Το αγάπησα φέτος το melitzazz.
Και σίγουρα (αν είμαι καλά) του χρόνου θα ξαναπάω και ας μην συμμετέχω καλλιτεχνικά. Και θα πάρω πολλούς από εσάς μαζί μου!!!!

Δείτε εδώ τη flamenco διασκευή μας για τον τσακώνικο χορό!